• start » Informacje » RozeGRAJcie się w Szklarskiej
Napisany: 2022-02-02
Czarodzieje i Czarodziejki — zapraszamy do świata legend
Rodzinna planszówka, która oczaruje Was światem legend, niezwykłych postaci i... Waszym zakończeniem (źródło: MOKSiAL)
Miejski Ośrodek Kultury w Szklarskiej Porębie przez kilka miesięcy bawił mieszkańców, ale też gości programem kulturalno-edukacyjnym "RozeGRAJ Szklarską". Dofinansowało go Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu ze środków pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu Kultura Dostępna. Program obejmował wycieczki po magicznych miejscach, warsztaty, a nawet turniej gier planszowych. Wspólnymi siłami mieszkańcy Szklarskiej Poręby opracowali grę planszową "CzaroDzieje". Nie trzeba jej kupować. Została przygotowana w konwencji zrób to sam. Wystarczy pobrać z Internetu odpowiednie pliki, wydrukować komponenty i już! Po prostu grać.
CzaroDzieje — gra, w której stajecie się postaciami ze szklarskoporębskich legend. Zwykle są one smutne, lecz Wy możecie zmienić losy bohaterów, aby opowieści o nich miały szczęśliwe zakończenie. Kim być wolicie? Broniszem, Matką z gór, Śklarką czy samym Liczyrzepą?
Gotowi? W drogę!
Podczas wyprawy po magicznej Szklarskiej Porębie pomagać Wam będą dobre duszki i magiczne istoty z podań i legend karkonoskich. Dzięki nim zdobędziesz moc czterech żywiołów: wody, powietrza, ziemi i ognia.
...ale uważajcie!
Żywiołami władają także potwory, które czają się na szlaku. Psotniki zrobią wszystko, by pokrzyżować Wam plany. Nie dajcie się im, pokonajcie je zanim wkradną się do Szklarskiej Poręby!
Wygrają najodważniejsi!
RozeGRAJ Szklarską i przenieś się do czarodziejskiego świata, gdzie zakończenie smutnych legend można zmienić na weselsze :)
...wydrukuj ją, przeczytaj, rozłóż grę i bawcie się PYSZNIE!
Jeśli już pobrałeś wszystkie pliki Wydrukuj planszę na czterech kartkach A4 (najlepiej nieco grubsze niż do zwykłego dokumentu). Dopasuj je do siebie tak, aby utworzyły całość. Wydrukuj dwustronnie karty oraz kafle, dopasowując w druku awersy do rewersów (np. kafelki do gry awers1 z kafelki do gry rewers1). Rewersy są już ułożone w taki sposób, że przy dwustronnym druku będą pasować do odpowiedniego awersu karty lub kafelka.
Dobierz cztery elementy w czterech kolorach: białym, zielonym, niebieskim i czerwonym. Mogą być to pionki z innej gry, albo nawet guziki. Możecie grać w wariant trudniejszy (z Mgłą). Wówczas zdobądź kostkę dziesięciościenną. Możesz też losować poprzez aplikacje w Internecie, np. https://rolladie.net (kliknij w kość i zaznacz roll d10). Jeśli ktoś ma takie możliwości, może wydrukować sobie model kostki dziesięciościennej w 3D: https://www.thingiverse.com/thing:4186190
Zasady gry można także obejrzeć z tłumaczeniem na polski język migowy.
Tagi: · Szklarska Poręba
© Góry Izerskie 2006-2023
http://www.goryizerskie.pl